انالله و اناالیه راجعون

به اطلاع می رساند مراسم تشییع پیکر مرحوم دکتر علی حیدر پاکیاری استاد برجسته شیمی کشور  و دانشگاه شیراز ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ از مقابل مسجد جامع دانشگاه  برگزار می گردد. حضور همکاران محترم  موجب تسلی خاطر بازماندگان و شادی روح آن مرحوم خواهدبود.
 

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه­ ی تاسف بار درگذشت همکار ارزشمند و عزیزمان جناب آقای دکتر علی­حیدر پاکیاری باعث تاثر و تالم شدید و وصف ناپذیر انجمن شیمی ایران گردید. بدون شک فقدان گوهر بی بدیلی چون او که انسانی پاک نهاد، دانشمندی فرزانه، معلمی دلسوز و پژوهشگری ممتاز بود برای جامعه­ی شیمی و به ویژه شیمی فیزیک کشور نه قابل باور و نه قابل جبران است. مرحوم دکتر علی­حیدر پاکیاری چون شمعی فروزان روشنی بخش محفل عاشقانی بود که به امید کسب علم ناب او پروانه وار در محضرش تلمذ می نمودند و او هرگز از شهد شیرین معرفت و علم ممتازش آنها را بی بهره نمی گذاشت. گر چه جای خالی او هرگز در بین خانواده جامعه ی شیمی کشور پر نخواهد شد اما  شاگردان و یادگاران شایسته ای که او در طول عمر پر برکتش تربیت نمود التیامی است بر درد سنگین فقدانش و امیدی است به آینده ای هر چه روشن تر.

سالها حضور ایشان در کمیته تخصصی شیـمی فیزیک انجمن و سردبیری نـشریه   Physical Chemistry Research  انجمن شیمی ایران منشاء خیرات و برکاتی به عنوان آثار خیر و متاخر برای آن مرحوم عزیز و سفر کرده به یارگار باقی خواهد ماند. و جامعه علمی شیمی ایران این گذشت و ایثار را هرگز فراموش نخواهد کرد.

انجمن شیمی ایران برای روح  پاک آن عزیز، رحمت و آمرزش الهی و برای بیشمار دوستدارانش در جامعه دانشگاهی کشور و خانواده­ی معزز ایشان صبر و اجری جزیل از درگاه ایزد متعال مسئلت می نماید. امید آنکه نهال هایی سبز از علم و معرفت که او در بوستان جامعه­ی شیمی کشور کاشت به درختی تنومند تبدیل گردند تا نام  شیمیدانان ایران عزیزمان بر تارک دنیا چون خورشیدی درخشان بدرخشد.  

هیات مدیره انجمن شیمی ایران

-----------------------------------------------------------------------------

انا لله و انا الیه راجعون

هر از گاه در گذر زمان و در گذر ثانیه های دنیای فانی، جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی، آغازی بی پایان را می سراید. درگذشت جناب آقای پروفسور پاکیاری چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می نشیند، ولی در برابر تقدیر پروردگار چاره ای جز تسلیم و رضا نیست. بدون شک جامعه شیمی فیزیک ایران، با کوچ آسمانی ایشان همیشه عزادار او خواهد بود.یاد ایشان همیشه در قلب و روح ما جاودانه خواهد بود. برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت و برای بازماندگان صبری جمیل را خواهانیم.

انجمن شیمی دانشگاه صنعتی قوچان

-----------------------------------------------------------------------------

انا لله الیه راجعون

نزدیک به سی سال با ایشان دوستی داشتم ایشان استاد گرانمایه دانشگاه شیراز و دانش آموخته دانشگاه کمبریج بود.

یکی از صفت های بارز او مصصم و پیگیر موضوع بود

درگذشت این بزرگوار را به جامعه علمی بویژه شیمیدان ها و خانواده ارجمند ایشان تسلیت می گویم و رحمت الهی را از درگاه ایزد متعال خواستارم

جناب آقای دکتر موسوی موحدی

ریاست انجمن بیوشیمی فیزیک ایران و ریاست قطب علمی بیوترمودینامیک

-----------------------------------------------------------------------------