رئیس بنیاد نخبگان خوزستان از اعلام نتایج جایزه تحصیلی پروفسور عباس ترسلی خبر داد و گفت: درمجموع از ۶۰ شرکت‌کننده، چهار نفر توانستند شرایط اعطای این جایزه را احراز کنند.
دکتر علیرضا زراسوندی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: فراخوان اولیه بورس تحصیلی دکتر ترسلی در تابستان امسال به دانشگاه‌ها اعلام شد و حدود ۶۰ نفر برای دریافت این جایزه تحصیلی ثبت‌نام کردند.
وی با بیان اینکه با توجه به اساس‌نامه بورس، شرایط تحصیلی و علمی دانشجویان درخواست‌کننده بررسی شد، افزود: درنهایت یک نفر در مقطع کارشناسی، ۲ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و یک نفر نیز در مقطع دکتری موفق شدند شرایط احراز این جایزه تحصیلی را به‌دست آورند.
رئیس بنیاد نخبگان خوزستان خاطرنشان کرد: این جایزه علمی توسط دکتر عباس ترسلی از سرآمدان و نیکوکاران استان و استاد دانشگاه شهید چمران اهواز، برای استعدادهای برتر و مستعدین در رشته‌های شیمی در استان خوزستان تعیین شد که برندگان اولین دوره آن مشخص شدند.(خبرگزاری ایسنا)
دکتر عباس ترسلی در مراسم اعطای اولین جایزه تحصیلی پروفسور عباس ترسلی و رونمایی از دومین جایزه تحصیلی استان به نام پروفسور امیدعلی شهنی کرم زاده که ۱۴ اسفندماه در هتل نیشکر اهواز برگزار شد، ضمن قدردانی از مسئولان برای حضور و ریاست بنیاد نخبگان خوزستان برای برگزاری این مراسم، اظهار کرد: زمانی که این بورس تعریف شد فکر نمی کردم چنین مراسمی برای آن تدارک دیده شود و فکر می کردم تنها باید بورس را به دانشجویان تقدیم کنم اما بعد فهمیدم که این بورس به صورت یک بورس رسمی از طریق بنیاد ملی نخبگان تعریف شده است.
پروفسور ترسلی با بیان اینکه هر فردی در هر کشوری به دنیا می آید و زندگی می کند در برابر آن کشور و مردم مسئول است و من خود را از این قائده مستثنی نمی دانم؛ نه تنها خود را مسئول می دانم بلکه مدیون نیز می دانم و فکر می کنم مدیران کشور نیز باید خود را مدیون مردم بدانند و مسئولیت بیشتری احساس کنند و منشأ خدمات بیشتر و منبع صداقت باشند و همه ما به آن ها کمک کنیم. دلیل آنکه این بورس را تعریف کردم نیز دینی است که به کشور و جامعه شیمی احساس می کنم.(تی نیوز)