باسمه تعالی

امروزه بحث فعالیت‌های جانبی و آموزش از طریق فعالیت (Learning by Doing) جزو داغ‌ترین مباحث مطرح در آموزش است. برگزاری مسابقات، یکی از مواردی است که می‌تواند در رسیدن به این مهم ما را یاری دهد. در عرصه بین‌المللی مسابقات بین مدارس که به صورت گسترده و در حوضه‌های مختلف برگزار می‌شوند، از اهمیت خاصی، هم برای دبیران و هم برای دانش آموزان، برخوردار است.

نظر به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر نهادینه‌سازی روحیه پژوهش و تحقیق در فضای آموزشی کشور و همچنین اهمیت تفکر خلاق در علوم پایه، ایجاد فضای رقابتی مناسب جهت رشد مهارت حل مسائل پژوهشی برای دانش آموزان مستعد و علاقه‌مند، امری بدیهی به نظر می‌رسد.

لذا بر آن شدیم در راستای کشف و شکوفایی استعدادهای علمی و پژوهشی دانش آموزان کشور، پنجمین دوره مسابقات سراسری ماراتن شیمی را برگزار نماییم.

این مسابقه به دنبال آن است تا با ایجاد رقابتی سالم در میان دانش آموزان، ضمن آشنا کردن آنان با حوضه‌ها ی مختلف دانش شیمی، دانش آموزان را با چالشی فکری روبرو کنند تا پس از عبور از دو مرحله آزمون اینترنتی و حضوری، در کنار آموختن مطالب جدید، با فرآیند حل مسائل بنیادین و پژوهشی در طی تحقیق، بیشتر آشنا شوند.

این مسابقه بین دانش آموزان پایه‌های دوم و سوم مدارس متوسطه کل کشور و در قالب تیمهای سه نفره در دو مرحله مقدماتی (اینترنتی) و پایانی (حضوری) برگزار می‌گردد.

هزینه ثبت نام هرنفر:  ۴۰٬۰۰۰ تومان     

 

قوانین و مقررات:

 جهت آگاهی کلیه‌ی عزیزانی که در این مسابقه شرکت می‌کنند، قوانین و مقررات مسابقات، به شرح زیر تدوین شده است:

1.       تعداد نفرات هر تیم  دقیقاً سه  نفر است.

2.       نحوه‌ی امتیازدهی به‌صورت صفر یا صد است، یعنی یا پاسخ ارسالی به یک سؤال درست است یا نادرست که به‌ترتیب صفر درصد و صد درصد نمره‌ی سؤال توسط تیم شرکت کننده کسب خواهد شد و حد میانه‌ای برای نمره‌ی یک سؤال وجود ندارد.

3.       نمره‌ی سؤالات مختلف با هم یکسان است اما به لحاظ درجه‌ی دشواری با هم فرق دارند که در این صورت با توجه به زمان باقی‌مانده از مسابقه و شناختی که هر تیم از توانایی خود دارد، باید به تقسیم زمان برای حل سؤالات اقدام شود. 

4. تنها بیست تیمی که بتوانند بالاترین امتیاز را در مرحله مقدماتی کسب نمایند، جواز حضور در مرحله پایانی را کسب خواهندکرد.

 

زمانهای مهم:

مهلت ثبت نام: ۱۳۹۴/۱۲/۱۰

تشکیل تیم: ۱۰ الی ۱۳ اسفند ماه

برگزاری مرحله مقدماتی به صورت اینترنتی: جمعه ۱۴ اسفند ۹۴

مرحله حضوری: نیمه اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۵

جهت ثبت‌نام اینجا را کلیک نمایید