اعلام آغاز پذیرش مقالات

و دومین فراخوان بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه انجمن شیمی ایران

 

بنام یزدان پاک

خداوند منان را شاکریم که فرصتی مجدد به ما عطا فرمود تا در قالب" بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه انجمن شیمی ایران" در پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ در خدمت عزیزان پژوهشگر این سرزمین باشیم تا بزرگداشتی باشد برای آغاز" هشتمین سده ایجاد آموزش عالی در شهر تبریز" و "هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز".

امید است در این همایش ملی که در روزهای ۱۲ تا ۱۴ شهریور سال ۹۷ به همت دانشگاه تبریز و انجمن شیمی ایران و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در محل دانشکده شیمی دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد شاهد حضور اعضای  جامعه علمی، پژوهشگران و صاحب نظران عرصه فناوری و صنعت باشیم. هدف ما از برگزاری این سمینار " ایجاد فضای مناسب علمی کاربردی جهت ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و تبادل نظر و اطلاعات در زمینه‌های مختلف شیمی تجزیه و اطلاع از آخرین تجربیات صنایع و شرکت‌های مرتبط با آن" است تا با اتحاد و همبستگی علمی و فرهنگی در رفع مشکلات صنعتی و به تبع آن اقتصادی قدمی برداریم.

در ادامه، برخی ویژگیهای علمی و اجرایی بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران اشاره شده است:

 

الف) حضور اساتید مدعو خارجی و داخلی:

به منظور پربار شدن هر چه بیشتر همایش از نظر علمی از اساتید بزرگواری از دانشگاههای خارج و داخل کشور جهت ارائه سخنرانی و برگزاری کارگاه های آموزشی در این سمینار دعوت شده است که می توان به قطعی شدن حضور دو استاد محترم از کشورهای اسپانیا و استرالیا اشاره کرد.

Professor Miguel de la Guardia, University of Valencia, Spain

Professor Scott Donne, University of Newcastle, Newcastle, Australia

از اساتید برجسته داخلی هم جهت ارائه سخنرانی دعوت بعمل آمده است. جهت کسب اطلاعات در مورد اساتید مدعو داخلی و همچنین عناوین سخنرانی ها می توانید به وبسایت سمینار مراجعه نمایید.

 

ب) برگزاری کارگاههای آموزشی:

کارگاههای آموزشی متعددی به همت دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با همکاری برخی مراکز دیگر توسط اساتید خارجی و داخلی در این سمینار توسط کمیته برگزاری تدارک دیده شده است که به عنوان برنامه های جانبی همایش برگزار خواهد شد. این کارگاه ­ها با هدف آشنایی شرکت کنندگان با جنبه­ های علمی و عملی موضوعات مرتبط با همایش برگزار می گردد. برای این کارگاه ها ثبت نام مجزا صورت می گیرد که شرکت کنندگان در سمینار از تخفیف ویژه برخوردار خواهند شد. در این زمینه می توان به کارگاه­های زیر اشاره کرد:

  • بررسی و تعیین سمیت مواد شیمیایی بر روی سلولها (تئوری و عملی)
  • طیف سنجی امپدانس الکتروشیمیایی (اصول و کاربردها بصورت تئوری و عملی )
  • اصول اسپکترومتری جرمی و LC-MS و  کاربرد آنها در آنالیز نمونه های دارویی و بیولوژیکی (تئوری و عملی)

شرکت در کارگاه ها برای داوطلبین مختلف اعم از ثبت نام کنندگان سمینار و غیر ثبت نام کنندگان بلامانع است. همچنین لازم به ذکر است ثبت نام کنندگان سمینار از تخفیف ویژه برخوردار می باشند.

 

ج) نمایه شدن مقالات و امکان چاپ برخی مقالات برگزیده در مجلات معتبر:

طبق توافق صورت گرفته با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه­ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (ricest)، کلیه مقالات ارائه شده در همایش در پایگاه­های فوق نمایه خواهند شد. همچنین در صورت تمایل مولفین تعدادی از مقالات بعد از انتخاب و داوری در ژورنالهای معتبر زیر نیز در قالب ویژه نامه چاپ خواهند شد:

  • Analytical and Bioanalytical Chemistry Research ( نمایه شده در ISI و ISC ) به زبان انگلیسی
  • مجله شیمی کاربردی دانشگاه سمنان ( نمایه شده در ISC ) به زبان فارسی

 

د) برگزاری نمایشگاه صنایع شیمیایی:

از جمله برنامه های جانبی دیگر سمینار برگزاری نمایشگاهی است که شرکت­ها و صنایع شیمیایی بتوانند دستاوردهای نوین خود را ارائه دهند و با اساتید و دانشجویان تبادل افکار داشته باشند. شرکت شایگان سرمد به عنوان حامی مالی ویژه سمینار در این همایش حضور خواهد داشت. علاوه برآن تا زمان منتشر شدن این فراخوان حضور شرکتهای مبنا طیف و طیف سنج تجهیز پیشرفته (به عنوان حامیان مالی ) و شرکتهای دانش پیشرفته آزمایشگاهی پی برد و آرین تجهیز آزما به عنوان شرکت کننده در نمایشگاه در بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران قطعی شده است.

 

 نحوه تهیه، تنظیم و ارسال مقالات:

مقاله ارسالی بصورتصورت چکیده مبسوط (Extended abstract)  و به زبان انگلیسی باید تهیه شود که قالب یا تمپلت آن در سایت همایش آورده شده است. بنابراین شرکت کنندگان محترم لازم است که قالب فوق را دانلود نموده و استفاده نمایند.

برای ارسال مقاله لازم است شرکت کنندگان محترم ابتدا مراحل ثبت نام در سایت سمینار را انجام دهند و برای خود حساب کاربری ایجاد نمایند و از طریق حساب کاربری خود اقدام به ارسال مقاله نمایند.

پذیرش مقاله از اول اردیبهشت ماه ۹۷ شروع شده (حداکثر دو مقاله از هر ارائه دهنده) و آخرین مهلت ارسال مقالات جهت شرکت در این سمینار تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۷ می باشد.

 

تاریخ های مهم سمینار:

آخرین‌مهلت ارسال مقالات:  ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

اعلام نتایج داوری:   ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

آخرین‌مهلت ثبت‌نام:  ۲۷  خرداد ۱۳۹۷

تاریخ برگزاری سمینار ۱۲ تا ۱۴ شهریور ۱۳۹۷

هزینه شرکت در همایش:

هزینه های همایش شامل موارد زیر می باشد:

الف. حق ثبت نام انجمن شیمی ایران           ب .هزینه شرکت در سمینار          ج. هزینه اسکان و غذا     د . هزینه شرکت در کارگاهها

 

الف) حق ثبت نام انجمن شیمی ایران

  • دانشجویان و فارغ التحصیلان عضو انجمن شیمی:    ۲۵۰٬۰۰۰ ریال
  • اعضای هیئت علمی عضو انجمن:    ۵۰۰٬۰۰۰ ریال
  • سایر افراد(غیر عضو):    ۷۵۰٬۰۰۰ ریال

ب)هزینه شرکت درسمینار

  •   دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته شیمی:

 واریز سر موعد:  ۱٬۷۰۰٬۰۰۰ ریال

واریز با تاخیر : ۲٬۱۰۰٬۰۰۰ ریال

  • اعضای هیئت علمی:

واریز سر موعد:  ۲٬۵۰۰٬۰۰۰ ریال

واریز با تاخیر : ۳٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال

  • شرکت ها و صنایع:

واریز سر موعد:  ۲٬۵۰۰٬۰۰۰ ریال

واریز با تاخیر : ۳٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال

  • همراه:

واریز سر موعد:  ۱٬۷۰۰٬۰۰۰ ریال

واریز با تاخیر : ۲٬۱۰۰٬۰۰۰ ریال

 

 

 

ج) غذا و اسکان:

شرکت کنندگان در صورت تمایل می توانند از پکیج غذای سمینار استفاده نمایند. هزینه غذا به صورت فیش روزانه خواهد بود و از قرار هر روز ۵۵ هزار تومان و برای سه روز کامل ۱۶۵ هزار تومان خواهد بود.

اسکان بصورت خوابگاه دانشجویی و اسکان در هتل صورت خواهد گرفتکه هزینه اسکان خوابگاهی و نام و هزینه هتل ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

د) هزینه شرکت در کارگاهها:

کمیته برگزاری، کارگاههای آموزشی متعددی را تدارک دیده است که در بالا به برخی از آنها اشاره شد. هزینه ثبت نام در هر کدام از کارگاهها مجزا بوده و مبلغ آن از طریق سایت سمینار اطلاع رسانی خواهد شد.

 

آدرس وب سایت، کانال و اطلاعات تماس با دبیرخانه سمینار:

 

سایت و کانال سمینار:

Website: http://isac25.tabrizu.ac.ir  

telegram: https://t.me/ISAC25_Tabriz

اطلاعات تماس با دبیرخانه سمینار:

E-mails:   isac25@tabrizu.ac.ir       و     isac25.tabrizu@gmail.com

Tel۰۴۱- ۳۳۲۹۲۷۱۴

Tel.:  ۰۴۱-۳۳۲۹۳۰۸۲

امیدواریم با شرکت و ارائه آثار با ارزش­تان به هرچه پربار برگزار شدن این سمینار کمک کرده و روزهای خوبی را در طول برگزاری سمینار در شهر تبریز برایتان آرزومندیم.

 

دبیرخانه بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه انجمن شیمی ایران