دانشگاه مراغه: کسب جایزه دکتر ابتکار و پژوهشگر جوان توسط دکتر مجتبی امینی

 

سیزدهمین دوره جایزه "ابتکار" در اسفند ماه ۱۳۹۶ برگزار شد و دکتر مجتبی امینی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه مراغه به دلیل اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک و انتشار مقالات داخلی و خارجی و اختراعات زیست محیطی موفق به "کسب جایزه دکتر تقی ابتکار و پژوهشگر جوان ۱۳۹۶" در این دوره برگزیده شد.

دکتر امینی دانشیار شیمی معدنی دانشگاه مراغه دوره های کارشناسی تا دکتری را در دانشگاه صنعتی شریف و تحت راهنمایی دکتر باقرزاده در گرایش معدنی گذراندند و دوره فرصت مطالعاتی را در کشور آلمان، دانشگاه دارمشتات و یک دوره کوتاه علمی را در دانشگاه صنعتی شریف سپری کردند. ایشان از اساتید خوش فکر و پرکار در حوزه آموزش شیمی و پژوهش در دانشگاه مراغه می باشند و بیش از ۹۰ مقاله بین المللی به چاپ رساندند و ۲ مقاله ایشان در مجله وزین و کیفی "Coordination Chemistry Reviews" با ضریب تاثیر ۱۳  منتشر شده است.  

گفتنی است "مرکز جایزه دکتر تقی ابتکار" یک مرکز غیردولتی صلح و محیط زیست می باشد که هر سال از بین تلاشگران عرصه محیط زیست در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، فرهنگی و فناوری بر اساس رای هیات داوران در فعالیت های ذیل جوایزی اعطا می‌کند.

  • ابداعات، اختراعات و طرح‌هایی که در جهت جلوگیری از آلودگی یا تخریب محیط زیست باشد.
  • خلاقیت‌ها و ابتکاراتی که با اجرای آن آلودگی و تخریب محیط زیست کاهش پیدا کند.
  • ارایه طرح‌های علمی که موجب نجات گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراض گیاهان و جانوران شود.
  • فعالیت‌هایی که به سبب آن دانش محیطی جامعه ارتقاء یافته و فرهنگ زیست محیطی در سطحی فراگیر اشاعه یابد.