معرفی همایش

‏برگزاری کنفرانس پژوهش‌های کاربردی در علوم پایه، باتوجه‌به نام‌گذاری سال 2022 میلادی به‌عنوان سال جهانی بزرگداشت علوم پایه و به‌منظور توجه جهانی به علوم پایه به‌عنوان مبنای اصلی توسعه و پیشرفت در کشورها و به‌منظور فراهم نمودن فضای تبادل دانش، اطلاعات و تجربیات فرهیختگان علمی و پدیدآوردن فرصت‌های همکاری مشترک اساتید و پژوهشگران، از ضرورت بالایی برخوردار است. چالش‌های ذهنی ایجاد شده در پی برگزاری کنفرانس می‌تواند محرک تحولات مؤثر در جامعه علمی کشور عزیزمان ایران گردد. همچنین سخنرانی چهره‌های شاخص علمی و بیان تجارب آن‌ها و انتشار دستاوردهای پژوهشی نو منجر به تکاپوی پژوهشگران جوان و افزایش فعالیت‌های علمی آن‌ها و تبادل اندیشه میان افراد در آن زمینه خاص می‌شود. مطرح نمودن فعالیت‌های پژوهشی و معرفی پژوهشگران و اساتید دانشگاه برگزارکننده همایش موجب ایجاد تعامل مؤثر و شناخت بیش‌ازپیش دانشگاه در مجامع علمی ملی و بین‌المللی می‌گردد. در راستای ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق اهداف این رویداد جهانی در ایران، دانشکده علوم پایه دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) تصمیم به برگزاری "اولین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در علوم پایه" در خردادماه 1401 به‌صورت مجازی و با حضور اساتید و پژوهشگران برجسته علوم در رشته‌های شیمی، ریاضی و فیزیک دارد.

به مناسبت سال بین‌المللی علوم پایه اولین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در علوم پایه (ریاضی، شیمی و فیزیک) بصورت مجازی توسط دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) با حمایت انجمن‌های شیمی، ریاضی، سیویلکا و ISC با حضور اساتید برجسته و سرآمدان علمی کشور برگزار می شود.

  • امکان چاپ مقالات منتخب انگلیسی پذیرفته شده بر حسب موضوع درمجلات تخصصی با نمایه ISC 
  • برگزاری کنفرانس در روم های مجزا برای هر رشته به منظور ارتقا کیفیت علمی کنفرانس
  • انتخاب سخنران برتر و پوستر برتر در هر رشته با ارائه گواهی معتبر
  • برگزاری کارگاه های تخصصی با ارائه گواهی معتبر

زمان برگزاری: ۵ و ۶ خرداد ماه ۱۴۰۱

برای اطلاع از برنامه های کنفرانس، سخنرانی ها، کارگاه های تخصصی و کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت و کانال تلگرام کنفرانس به آدرس های زیر مراجعه نمایید:

وب‌سایت:      https://www.arbs2022.ir

کانال تلگرام:     @Phy_Chem_Mat_2022_CRBS

 

لینک مقالات ارائه شده در  پایگاه سیویلیکا در اولین همایش ملی پژوهش های کاربردی در علوم پایه

 

لینک خبر: https://www.isna.ir/news/1401030604465/