چسب‌های بوتیل که برای آب‌بندی و درزگیر در صنعت خودروسازی و لوازم خانگی از خارج وارد می‌شد، از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید رسید که تا ۱۰ سال خاصیت استحکام و چسبندگی خود را حفظ خواهد کرد.

محمد موحدیان، کارشناس تحقیق و توسعه این شرکت‌ دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: عمده فعالیت ما بر تولید چسب‌های بوتیل متمرکز شده که به صورت اشکال و ابعاد مختلف در حال تولید هستند.

وی با بیان اینکه این نوع چسب‌ها هم به صورت Tape و هم گالینی تولید شده است، اظهار کرد: این محصول بهترین چسب برای چسباندن اسپیسر آلومینیومی به شیشه، در شیشه‌های دوجداره به شمار می‌رود. این چسب بر پایه پلی ایزوبوتیلن است و کاربرد آن مانع از نفوذپذیری بخار و هوا می‌شود.

موحدیان با اشاره به کاربرد این محصول در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی، یادآور شد: از این چسب به عنوان درزگیر و آب‌بند استفاده می‌شود و با توجه به نیاز صنعت ساختمانی و خودروسازی، این محصول در سال‌های گذشته از خارج به کشور وارد می‌شد، ولی این شرکت این نوع چسب را به تولید داخل رساند.

این محقق، مقاومت چسبندگی بالا، مقاومت حرارتی بالا و استحکام بالا را از مزایای این محصول ذکر کرد و گفت: این محصول تا ۱۰ سال قادر به حفظ چسبندگی و استحکام خود است، ضمن آنکه سطح چسب ترک نخورده و سفت و سخت نمی‌شود. همچنین دارای چسبندگی خوب با موادی چون شیشه، آلومینیوم، آلیاژ روی، فولاد آبکاری، فولاد ضدزنگ و غیره است.