عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با همکاری پژوهشگران بین‌المللی موفق به چاپ مقاله‌ای در حوزه استخراج یون لیتیوم در مجله معتبر Advanced Materials شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر اصغر حبیب‌نژاد کورایم، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران با همکاری پژوهشگران بین المللی موفق به چاپ مقاله‌ای با عنوان «غشاهای همگرا برای ابر جداسازی یون لیتیوم از یون‌های تک ظرفیتی» در مجله بین المللی Advanced Materials شده است.

 

در این پروژه که با همکاری تیم‌های تحقیقاتی از ایران و استرالیا در قالب یک همکاری بین‌المللی صورت گرفته است، یک غشای همگرا برای استخراج یون لیتیوم ساخته شده و خواص آن بررسی شده است.

این مقاله با عنوان «Designing Angstrom-Scale Asymmetric MOF-on-MOF Cavities for High Monovalent Ion Selectivity» در سال ۲۰۲۲ در مجله Advanced Materials با ضریب تاثیر ۳۲.۰۸۶ منتشر شده است.

این مجله توسط انتشارات وایلی منتشر می‌شود که در زمره برترین مجلات علمی درحوزه Materials Science قرار دارد.

براساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود که با توجه به نیاز فزاینده صنعت به عنصر حیاتی لیتیوم، به زودی تقاضای این ماده از عرضه آن فزونی یافته و این ماده به یک ماده ژئوپلیتیکی مهم تبدیل شود. در همین راستا طراحی مواد نوین برای توسعه غشاهای با ساختار نانو کانال و نانوحفره‌های با گزینش‌پذیری یون لیتیوم به یکی از اولویت‌های علمی سال های اخیر تبدیل شده است.

به نقل از وزارت علوم، از طریق لینک زیر می‌توانید مقاله فوق را مشاهده کنید:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/adma.202107878