ENERGETIC COMPOUNDS

METHODS FOR PREDICTION OF THEIR PERFORMANCE

 

نویسندگان: پروفسور محمد حسین کشاورز از دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان و پروفسور توماس ام کلاپوتکه از دانشگاه LMU مونیخ آلمان

ناشر: ناشر بین المللی  De Gruyter آلمان

سال چاپ: ژولای 2017

  50 درصد تخفیف برای اعضای محترم انجمن شیمی ایران

 

مختصری از محتوای کتاب:

تعیین کارائی انفجاری و احتراقی مواد آلی که دارای گروههای پرانرژی نظیر گروه های نیترو داشته، از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اینکار می تواند از سنتز ترکیباتی که ارزش اقتصادی برای صنایع شیمیائی ندارند، جلوگیری کند. همچنین روشهای پیش کارائی مواد پرانرژی می تواند از لحاظ محیط زیست و جلوگیری از اتلاف وقت محققان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا کند. این کتاب به مرور آخرین دستاوردهای علمی در زمینه ارزیابی کارآئی انفجاری و احتراقی از جمله گرمای انفجار، فشار انفجار، سرعت انفجار، دمای انفجار و توان تولید انرژی یک ماده پرانرژی می پردازد. علاوه برای موادی که رفتار ایده ال دارند برای مواد پرانرژی غیرایده ال آلومینیم دار، آخرین دستاوردهای علمی بیان شده است. با توجه به اینکه کدهای کامپیوتری پیچیده ای در مبحث کارائی انفجاری و احتراقی وجود داشته که برای محققان و دانشجویان امکان دسترسی و انجام کارهای تحقیقاتی قابل انتشار برای آنها وجود ندارد. کتاب حاضر با ارائه مثالها و تمرینات مختلف، بهترین روشهای ساده که در حال حاضر برای تجزیه و تحلیل مباحث علمی در مقالات علمی منتشره مورد استفاده قرار می گیرد، بررسی شده است. کتاب حاضر برای موارد زیر توصیه می شود:

  •  ارائه روشهای مناسب برای طراحی مواد پرانرژی جدید
  • تعیین کارائی انفجاری و احتراقی مواد پرانرژی جدید و حتی سنتز نشده
  • برای اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های شیمی، مهندسی شیمی و مهندسی مواد علاوه بر محققانی که در زمینه پیروتکنیکها، حفاری معادن، نفت و گاز کار می کنند و همچنین صنایع شیمیائی که با تولید مواد آلی پرانرژی سروکار دارند، کتاب حاضر سودمند است.   

 

Information for Royalties (NICHT20EU)

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با نویسندگان کتاب با ایمیلهای زیر ارتباط برقرار کنند:

 

لطفا جهت تهیه کتاب و کسب اطلاعات بیشتر با شماره  09131113604  تماس حاصل فرمایید.

 

نکته: معرفی کتاب در سایت انجمن مبنی بر تایید محتوای علمی نمی باشد.