"زندگی نامه جناب آقای پروفسور سید مسعود نبوی زاده شیمیدان برجسته گرایش شیمی معدنی کشور در سال ١٣٩٧"

دکتر سید مسعود نبوی زاده متولد اردیبهشت ۱۳۵۰ در شهرستان صفاشهر استان فارس می باشند. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهر شیراز به پایان بردند و در سال ۱۳۶۹  در مقطع کارشناسی شیمی محض دانشگاه شیراز پذیرفته شدند و در بهمن ۱۳۷۳موفق به اخذ درجه کارشناسی گردیدند. با شرکت در کنکور سراسری، در مهر ماه ۱۳۷۴ در گرایش شیمی معدنی دانشگاه شیراز پذیرفته و موفق گردیدند در شهریور ۷۶ دوره کارشناسی ارشد خود را با درجه عالی و با راهنمایی زنده یاد پروفسور مهدی رشیدی به اتمام برسانند. سپس تحصیلات خود را در بهمن همان سال در مقطع دکتری شیمی معدنی و تحت راهنمایی مرحوم پروفسور رشیدی ادامه دادند. در سال ۱۳۸۰ و با استفاده از بورس وزارت علوم دوره یک ساله ای را در دانشگاه ایالتی آیوا در کشور آمریکا و تحت نظارت پروفسور جیمز اسپنسون گذراندند و پس از بازگشت در اسفند ۸۱ با درجه عالی موفق به دفاع از پایان نامه دوره دکتری خود گردیدند. ایشان از شهریور ماه ۱۳۸۲ با مرتبه استادیاری به استخدام بخش شیمی دانشگاه شیراز در آمدند و در سال های ۱۳۸۷  و ۱۳۹۲ به ترتیب به مرتبه دانشیاری و سپس استادی ارتقا یافتند. در سالهای ۱۳۸۹، ۱۳۹۰و۱۳۹۵ به ترتیب دوره های فرصت مطالعاتی خود را در دانشگاههای معتبری چون دانشگاه ملی سنگاپور (پروفسور اندی هور)، دانشگاه ETH سوئیس (پروفسور کرستوفر کوپرت) و دانشگاه ایالتی کالیفرنیا-سانتا باربارا (پروفسور مهدی ابو عمر) گذراندند. در طی سالهای خدمت در دانشگاه شیراز موفق به دریافت جوایزی از جمله:

  • استاد نمونه آموزشی در دانشگاه شیراز
  • شیمیدان برگزیده سال ۲۰۰۵ در کنفرانس آیوپاک تورین ایتالیا
  • برگزیده جوان سال  ۲۰۰۶ از طرف US National Science Foundation در کشور اردن
  • برگزیده دانشمند جوان سال ۲۰۰٧ در کنفرانس TWASدر هندوستان
  • شیمیدان برجسته گرایش شیمی معدنی کشور در سال ١٣٩٧ 

می باشند. زمینه تحقیقاتی ایشان شیمی آلی فلزی است و سال ها با پدر شیمی آلی فلزی ایران مرحوم زنده یاد پروفسور مهدی رشیدی همکاری داشته اند و به گفته خودشان، مدیون بزرگواری ایشان می باشند.

 

"زندگی نامه جناب آقای پروفسور ایوب بازگیر استاد شیمی دانشگاه شهید بهشتی و شیمیدان برجسته کشور در گرایش شیمی آلی در سال ١٣٩٧"

جناب آقای پروفسور ایوب بازگیر در سال ۱۳۴۹ و در استان لرستان، شهرستان دورود متولد شدند. دیپلم (علوم تجربی) خود را از دبیرستان دهخدا دورود در سال ۱۳۶۹  اخذ نمودند. سپس از سال ۱۳۶۹  تا ۱۳۷۱ بعنوان سرباز معلم در استان لرستان شهرستان الیگودرز  خدمت سربازی را سپری نمودند. لیسانس شیمی کاربردی را از دانشگاه صنعتی اصفهان در سال ۱۳۷۵ اخذ نمودند. در سال ۱۳۷۶ در آزمون کارشناسی ارشد در گرایش آلی در دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال۱۳۷۸  فارغ التحصیل شدند. در سال ۱۳۷۸ در آزمونهای دکتری شیمی آلی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال ۱۳۸۲ موفق شده دوره دکتری را در رشته شیمی آلی و با انتشار ۲۰ مقاله در مجلات معتبر  بین المللی ISI در دانشگاه شهید بهشتی با کسب عنوان بهترین پایان نامه سال دانشجویی در علوم پایه به اتمام رسانیدند.

استاد بازگیر از سال ۱۳۸۲ تا کنون در دانشگاه شهید بهشتی به تدریس و پژوهش مشغول می باشند. دروس متنوع شیمی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس نموده و راهنمای پایان-نامه بیش از ۴۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری بوده اند. اجرای بیش از ۱۰ طرح پژوهشی، بنیادی و کاربردی، انتشار بیش از ۱۸۰ مقاله در مجلات معتبر بین المللی  ISI با بیش از چهار هزار ارجاع، و ارائه مقاله های متعدد در کنفرانس های ملی و بین المللی، بخشی از فعالیتهای پژوهشی استاد بازگیر به شمار می رود. نامبرده از سوی موسسه بین المللی  ISI به عنوان دانشمند بین المللی یک درصد پر استناد  ISI معرفی شده اند. در  اسفند  ۱۳۹۷از سوی انجمن شیمی ایران  به عنوان شیمیدان برجسته شیمی کشور در شاخه آلی انتخاب و معرفی شدند

در طی این سالها مسئولیتهای اجرائی ایشان نیز به شرح ذیل می باشد:

مدیر گروه شیمی دانشگاه شهید بهشتی از سال۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵

مدیر گروه شیمی آلی و نفت دانشگاه شهید بهشتی از سال ۱۳۹۶ تاکنون

عضو کمیته شیمی آلی انجمن شیمی ایران از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶