اساتید، دانشجویان، پژوهشگران، صنعتگران و شرکت های مختلف صنایع شیمیایی

سلام علیکم

        مایه بسی مباهات و افتخار است که در سال ۱۳۹۷ که به نام  "۲۰۱۸ تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی" نام‌گذاری شده است، و همچنین سالی که مزین به نام " گرامی داشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه تبریز "شده است در شهر  کهن و تاریخی تبریز در قالب بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران میزبان شما عزیزان باشیم. این سمینار ملی به همت دانشگاه تبریز و انجمن شیمی ایران در مورخه ۱۲ تا ۱۴ شهریور ماه  در قدیمی‌ترین دانشکده شیمی  کشور در دانشگاه تبریز برگزار  می‌گردد.

یکی از فعالیتهای مهم دانشگاه تبریز برگزاری همایشهای بین المللی و داخلی می‌باشد که از طریق همکاری مشترک معاونت پژوهشی دانشگاه با گروههای آموزشی، مراکز تحقیقات و سازمان‌ها اجرا می‌شود. همان‌طور که مستحضر می‌باشید همایش و سمینارهای علمی تلاشی در راستای پاسخ به روحیه جستجوگری و  کاوشگری جامعه علمی دانشگاهی برای کسب معلومات و اطلاع از یافته‌های جدید در عرصه علم و دانش می‌باشد. علاوه بر آن، برگزاری همایش‌ها به تجمیع تجربیات، برقراری ارتباط مستقیم و رو در روی پژوهشگران و علم آموزان و ایجاد زمینه‌ای برای فعالیت‌های جمعی کمک شایانی می‌نماید. لذا هدف از برگزاری این سمینار فراهم نمودن زمینه‌ای جهت تبادل افکار بین پژوهشگران، ارائه‌ی دستاوردهای جدید پژوهشی در زمینه‌ی شیمی تجزیه  و ارائه دستاوردهای صنایع  و شرکت‌های مرتبط با شیمی تجزیه باهدف کمک به حل مشکلات و معضلات کشوری می‌باشد. این همایش ایجاد فرصتی دوباره برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی - پژوهشی در زمینه‌های مختلف شیمی تجزیه و برقراری ارتباط بیشتر بین دانش‌پژوهان، نهادهای دانشگاهی و مراکز صنعتی و تعامل و اهتمام آنها در راستای حل مشکلات صنعتی کشور پهناور ایران است. در این گردهمائی ملی سخنرانی‌های پرباری توسط اساتید برجسته از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و صنایع و نیز پوسترهای تخصصی متنوعی در حوزه‌های مختلف شیمی تجزیه ارائه خواهد شد.

 این سمینار دارای محورهای مختلفی شامل " الکتروشیمی تجزیه ای، اسپکتروسکوپی تجزیه ای، کروماتوگرافی و روش های جداسازی، کمومتریکس، نانوشیمی، شیمی تجزیه و محیط زیست، شیمی تجزیه و آنالیز ترکیبات دارویی و غذایی،  شیمی تجزیه و مدیریت و آنالیز پسماند ها ،  شیمی تجزیه و صنایع شیمیایی " است.

علاوه بر ارائه سخنرانی و پوستر توسط اساتید و دانشجویان، کمیته علمی سمینار کارگاههای آموزشی متعددی را تدارک دیده است که در کنار سمینار برگزار خواهند شد. برگزاری نمایشگاهی که شرکت ها و صنایع شیمیایی بتوانند دستاوردهای خود را ارائه نمایند از دیگر برنامه های جانبی سمینار می باشد. همچنین به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز یک گردهمایی بین فارغ التحصیلان مقطع دکترای رشته شیمی تجزیه دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

 به همین منظور کمیته علمی و اجرایی سمینار از کلیه اساتید، دانشجویان، پژوهشگران، متخصصین دانشگاهی، مراکز پژوهشی و صنایع شیمیایی جهت شرکت در این سمینار دعوت به عمل می آورد. چکیده مبسوط (Extended abstract) مقالات دریافتی پس از داوری توسط کمیته ی علمی سمینار در بخش های مختلف در قالب سخنرانی و پوستر ارائه خواهند شد.

امیدواریم که  با شرکت خود و ارائه آثار بدیعتان زمینه پربار شدن سمینار فوق را فراهم آورید و همچنین در طی برگزاری این سمینار اوقات خوبی را در شهر و دانشگاه تبریز داشته باشید. اطلاعات تکمیلی در خصوص سمینار از طریق وبسایت، کانال تلگرامی و همچنین در اطلاعیه های بعدی دبیرخانه سمینار خدمت عزیزان ارسال خواهد شد.

 

تاریخ های مهم سمینار:

آخرین‌مهلت ارسال مقالات:  ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

اعلام نتایج داوری:   ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

آخرین‌مهلت ثبت‌نام:  ۲۷  خرداد ۱۳۹۷

تاریخ برگزاری سمینار ۱۲ تا ۱۴ شهریور ۱۳۹۷

محل برگزاری:  دانشکده شیمی دانشگاه تبریز

 

سایت و کانال سمینار:

Website: http://isac25.tabrizu.ac.ir  

telegram: https://t.me/ISAC25_Tabriz

اطلاعات تماس با دبیرخانه سمینار:

E-mails:   isac25@tabrizu.ac.ir       و     isac25.tabrizu@gmail.com

Tel۰۴۱- ۳۳۲۹۲۷۱۴

Fax۰۴۱-۳۳۳۴۰۱۹۱


دبیرخانه بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه انجمن شیمی ایران

 

جهت دریافت پوستر و فراخوان سمینار کلیک نمایید