Web of Science  WOS

Web of Knowlege (JCR)  WOK


دو بخش WOS و WOK پایگاه های علم سنجی هستند که توسط مؤسسه تامسون رویترز که با نام موسسه اطلاعات علمی ISI میشناسیم تهیه می شوند .

بخش WOS یک موتور جستجوی پیشرفته آنلاین است که در آن امکان جستجو و استخراج اطلاعات تمامی مجلات ISI وجود دارد. مقالات ISI مختلف که به دودسته ISI listed و JCR تقسیم می شوند بعد چاپ نهایی (دارای شماره صفحه) قابل جستجو و بازیابی می باشند .

بخش WOK موسسه تامسون، به ارائه گزارش های مربوط به میزان ارجاعات به نشریه ها می پردازد. در واقع این بخش لیستی براساس تعداد ارجاعات به نشریه به نام JCR یا Journal Citation Report تهیه میکند که اگر مجله در این لیست قرار بگیرد علاوه بر ISI بودن داری ضریب تاثیر نیز می شود و مجلاتی که در این لیست قرار نگیرند، اصطلاحا ISI listed نامیده می شوند .

از سایت زیر می توانید ISI بودن و ضریب تاثیر مجلات مختلف و همچنین چارک Q را برای مجلات مختلف بدست آوردید: www.impactfactor.ir مجلات مختلف برای ISI شدن، باید به شاخص های ارزیابی که توسط موسسه تامسون رویترز مشخص شده برسند.

بخاطر داشته باشید که ISI محسوب شدن یک مجله ممکن است همیشگی نباشد! و اگر مجله ای شاخص های ارزبابی را رعایت نکند، امکان دارد از لیست ISI خارج شود .