ترکیبات موجود در گیاهان دارویی

مقدمه‌ای بر شیمی و اثرات درمانی گیاهان دارویی

 

  50 درصد تخفیف برای اعضای محترم انجمن شیمی ایران

 

نوشته: اندرو پنگلی

ترجمه: دکتر امین گنجعلی، دکتر مریم پوررمضانی هراتی

         همانطور که اندرو پنگلی در مقدمه این کتاب بیان کرده است، پزشکی به مکتب‌های فلسفی "عقل گرایی" و "زیست گرایی" تقسیم می‌شود. امروزه یک چنین دوگانگی یکسانی در میان متخصصان گیاه درمانی نیز به چشم می‌خورد. اما همچنان که درمان‌های گیاهی به طور فزاینده‌ای به سمت پذیرش مسیر اصلی پیش می‌رود، بیشتر و بیشتر زیر میکروسکوپ عقل گراها قر ار می‌گیرد. یافته‌های اخیر ما از درمان‌های گیاهی، مسائل مهمی را آشکار ساخته است که می‌توانند بر روی کیفیت و کارآیی محصولات گیاهی تاثیر بگذارند. بنابراین، ضروری است که همه متخصصین و دانشجویان درمان‌های گیاهی، با هر گرایش فلسفی که دارند، ابزاری علمی را به منظور فهم و مدیریت موثر مسائل در دست داشته باشند، این ابزار چیزی نیست جز درک صحیح از فعالیت گیاهان دارویی که اساسا با دانش فیتوشیمی و شناخت ترکیبات موثر در درمان‌های مربوطه به گیاهان دارویی آغاز می‌شود.

         بر این اساس، دومین ویرایش کتاب ترکیبات موجود در گیاهان دارویی اندرو پنگلی با بازبینی دقیق، استقبالی از این شروع است. در این کتاب، او به طور دقیق ترکیبات موجود در گیاهان دارویی و پیچیدگی‌های آنها در درمان‌های انسانی را پوشش می‌دهد که شامل ویژگی‌های اصلی، ساختارهای شیمیایی و بحث‌های گسترده بر روی فعالیت‌های داروشناسی آنهاست.

         یکی از مزیت‌های مهم این کتاب، این فرض است که مخاطب تنها یک درک ابتدایی از شیمی دارد، این امر این کتاب را برای دانشجویان و سایر متخصصین، به یک شروع ایده آل مبدل می‌سازد. در مجموع این کتاب یک پیش درآمد جامع و ساده در زمینه درک هرچه بهتر از ترکیبات موجود در گیاهان دارویی در ذهن خواننده ایجاد می‌نماید.

       این کتاب اطلاعات تکنیکی که معمولا به طور سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد را با دانش شیمیایی موجود از ترکیبات اولیه و ثانویه موجود در گیاهان دارویی سازگار کرده که به کاربرد پزشکی گیاهان جنبه علمی بیشتری می‌دهد. بنابراین این کتاب یک آموزش منحصر بفرد و منطقی را برای استفاده کنندگان فراهم می‌کند تا طیف شاخص‌های بالینی برای داروهای موجود گسترش یابد. داده‌های تکنیکی بالینی برای فهم بهتر واکنش‌های ناسازگار بالقوه و تداخلات با سایر داروها، یکی دیگر از دستاوردهای آموزنده این کتاب است.

       اندرو پنگلی به واسطه تجربیات فراوانش در مورد درمان‌های طبیعی بسیار شناخته شده است و توانسته فهم علمی کاربردهای گیاهی را در استرالیا گسترش دهد.

 

قیمت کتاب فوق 16000 تومان می باشد. لطفا جهت تهیه کتاب و کسب اطلاعات بیشتر با شماره  09134434133  تماس حاصل فرمایید.

 

نکته: معرفی کتاب در سایت انجمن مبنی بر تایید محتوای علمی نمی باشد.