هر چند انتشار روز افزون نتایج پژوهش و صعود رشد کمیت علمی کشور در سطح بین‌المللی نشان از قدرت علمی پژوهشگران کشور دارد، اما بر اساس سیاست‌های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، کمیت تولید علم تنها یکی از ابعاد توسعه علمی است. لذا توجه به سایر ارکان تولید علم شامل دیپلماسی علمی، کیفیت تولیدات علمی و اثرگذاری فنآورانه و نوآورانه از عوامل بسیار با اهمیتی هستند که نباید نادیده انگاشته شوند. به هر ترتیب مهم‌ترین مسئله حال حاضر کشور هدایت مقالات علمی به سمت نیازهای جامعه و اثرگذاری اقتصادی است.
نشست هم‌اندیشی دانشمندان برتر کشور بر اساس آن‌چه گفته شد، طی دو روز به تاریخ‌های ۳۰ بهمن و اول اسفند ماه ۱۳۹۵ در شیراز، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) برگزار خواهد شد که محورهای علمی زیر را در بر خواهد گرفت:

الف) جایگاه پایگاه ISC در اکوسیستم تولید علم؛
ب) فرصت‌ها و چالش‌های حوزه آموزش عالی؛
ج) ترویج و ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم؛

شرکت کنندگان و مدعوین کلیدی در این نشست با بیان تجربیات، تبادل نظر از طریق برگزاری پانل‌های تخصصی در خصوص محورهای فوق در طی دو روز به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
در این نشست مسئولین رده بالای علمی کشور مرتبط با محورهای کنفرانس نیز حضور داشته و در پانل‌ها شرکت فعال خواهند داشت.

همچنین، در ادامه این نشست تکریم از دانشمندان شامخ کشور به منظور ارج نهادن از زحمات آن عزیزان و الگوسازی از آنان خصوصاً جهت محققین و پژوهشگران جوان کشور است.

تکریم، نکوداشتن زیسته (فضائل) یک شخصیت و سخن گفتن از تجربه، عمل صالح و تفکر او به منظور ماندگار ساختن آن در زمان است. در راستای اهداف هم‌اندیشی، قصد از تکریم، انتقال تجارب و الگوسازی نسل اول (اساتید) توسط مدیران میانی (نسل دوم) به اکثریت جمعیت کشور که پتانسیل‌های اجتماعی ما هستند (نسل سوم) است.
 

برای مطالعه متن کامل این خبر به لینک صفحه خانگی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)  مراجعه نمایید:

http://www.isc.gov.ir/