امروزه توسعه پایدار و مسائل زیست‌محیطی مهمترین نگرانی جوامع بشری محسوب می‌شوند. اگرچه شیمی و مهندسی شیمی برای بسیاری از جنبه‌های این چالش راه‌حل ارائه می‌کنند، ولی مواد شیمیایی خود بخشی از این مشکل می‌باشند. لذا «شیمی سبز» سعی بر این دارد تا با استفاده از منابع زیست‌سازگار و فرآیندهایی که برای انسان و محیط‌زیست مضر نمی‌باشند، محصولاتی بی‌خطر تولید نماید.

هدف کتاب شیمی سبز ایجاد خط فکری جدید بین دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در رابطه با نحوه توسعه محصولات و فرآیندهای شیمیایی «سبز» می‌باشد که شامل به‌حداقل‌ر‌ساندن پسماند، استفاده از مواد اولیه تجدیدپذیر، نقش کاتالیز در کاهش مواد اولیه مصرفی و... می‌باشد. نمونه‌های موردی و مثال‌های واقعی از صنعت نیز به تفصیل در این کتاب آورده شده‌اند تا نحوه بکارگیری تکنیک‌های مورد استفاده، بصورت عملی نشان داده شوند.

ویرایش دوم کتاب «شیمی سبز: آشنایی مقدماتی»، علاوه بر اینکه منبع و مرجع اصلی درس شیمی سبز (سرفصل مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1392 برای دوره کارشناسی رشته شیمی) می‌باشد، می‌تواند منبعی مناسب برای دانشجویان کارشناسی و پژوهشگران تحصیلات تکمیلی رشته‌های شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، محیط زیست و دیگر رشته‌های مرتبط نیز بحساب آید.

قیمت کتاب: 23000 تومان

 فهرست مطالب کتاب شیمی سبز آشنایی مقدماتی: 

فصل اول: اصول و مفاهیم شیمی سبز

فصل دوم: پسماند: تولید، مشکلات و موانع

فصل سوم: اندازه‌گیری و کنترلِ عملکرد زیست‌محیطی

فصل چهارم: کاتالیز و شیمی سبز

فصل پنجم: حلال‌های آلی: محلول‌های زیست‌سازگار بی‌خطر

فصل ششم: منابع تجدیدپذیر

فصل هفتم: فناوری‌های سبزتر در حال ظهور و منابع انرژی جایگزین 

فصل هشتم: طراحی فرآیندهای سبزتر

فصل نهم: مطالعه موردی نمونه‌های صنعتی      

فصل دهم: آینده سبز: روشهای جامع برای دستیابی به صنعت شیمیایی سبزتر

 

15 درصد تخفیف برای اعضای محترم انجمن شیمی ایران

لطفا جهت تهیه کتاب و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02166498868 (مرکز پخش انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر)  تماس  حاصل فرمایید.

نکته: معرفی کتاب در سایت انجمن مبنی بر تایید محتوای علمی نمی باشد.